Czy na pewno kierujesz swoje kampanie Google Ads na dobry język?
18 listopada 2020Język kampanii Google Ads. Niby prosty temat, jednak audytując kampanie często spotykam się z błędnym ustawieniem języka. Wnika to z tego, że nie wszyscy do końca wiedzą jak to kierowanie działa. Ten błąd najczęściej pojawia się u osób, które bez doświadczenia próbują zrobić swoją pierwszą kampanię, dlatego pomyślałem, że warto zająć się tym tematem i trochę go wyjaśnić.
Gdzie ustawić język kampanii Google Ads?
Język kampanii ustawiamy zawsze na początku tworzenia kampanii. Możemy go jednak zmienić w trakcie działania kampanii i ustawiać w zależności od naszych potrzeb. Żeby zmienić język kampanii, musimy wejść w ustawienia danej kampanii i tam zmienić język.
Co oznacza język kampanii Google Ads?
Jeżeli zrozumiemy, co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem, to nie będziemy mieli już żadnych problemów podczas ustawiania języka w kampaniach. Język kampanii to tak naprawdę język przeglądarki, jakiego używa nasz użytkownik. Co prawda w supporcie Google Ads jest napisane, że na język użytkownika składa się również lokalizacja oraz język, w jakim dany użytkownik wyszukuje informacji, jednak język przeglądarki ma tutaj dominujące znaczenie.
Jaki język kampanii ustawić?
Gdy już wiesz, jak działa język kampanii, warto sobie odpowiedzieć na pytanie, jak go ustawić. Pierwsze co przychodzi nam do głowy to ustawienie języka, którym posługują się użytkownicy w danym kraju. I to jest błąd, który może kosztować nas sporo konwersji.
Przypadków, w których ludzie posługują się innym językiem niż używany w danym kraju jest wiele. Mamy otwarte granice. W każdym kraju znajdziemy osoby, które tam mieszkają, jednak pochodzą z innych krajów. Takie osoby najczęściej korzystają z języka przeglądarki w swoim ojczystym języku lub w języku angielskim. Jeżeli ustawimy tylko język używany w danym kraju, to ograniczamy sobie dotarcie z naszymi reklamami do takich osób. Kolejnym przykładem są osoby uczące się innych języków. Takie osoby bardzo często (ja też tak robię) zmieniają sobie język interfejsu po to, żeby obyć się z danym językiem. I znowu ustawiając tylko jeden język, nasze reklamy do nich nie dotrą. Wiele osób ma również ustawiony po prostu język angielski w wyszukiwarkach ze względu jego uniwersalność i takich osób też nie chcemy wykluczać z naszych kampanii (chyba że w szczególnych przypadkach).
Więc jaki język ustawić? Tak naprawdę są dwa podejścia. Ja na swoich szkoleniach uczę, że warto kierować kampanie na wszystkie języki. Dzięki temu nasze reklamy pojawiają się wszystkim osobom w danej lokalizacji. Cześć osób twierdzi jednak, że jest to za szerokie kierowanie i w ustawieniach języka dodaje język kraju, w którym wyświetlane są reklamy i dodatkowo język angielski. Nie ma najlepszego rozwiązania. Warto sobie przetestować obie opcje i zobaczyć, która przynosi nam najwięcej korzyści.
Wyjątki?
Są, jak wszędzie. Najprostszy przykład to kampanie wycieczek dla turystów. Jeżeli chcemy pokazywać reklamy tylko osobom z Niemiec, które przyjechały do Krakowa, to językiem kampanii będzie niemiecki, a lokalizację ustawimy na Kraków. Takie osoby prawdopodobnie mają przeglądarkę w języku niemieckim i takim zabiegiem zawężamy nasze kierowanie i nie dopuszczamy do przepalenia budżetu. I analogicznie dla każdej lokalizacji, w której chcemy dotrzeć do osób innej narodowości niż mieszkańcy.
Jak widzicie samym językiem, jaki ustawimy w kampanii, można sporo zdziałać. Warto o tym pamiętać, bo takie proste ustawienie może bardzo zawęzić naszą grupę odbiorców, albo sprawić, że nasze reklamy będą wyświetlały się zbyt szeroko.
Nie ma żadnych komentarzy