,

Audyt kampanii Google Ads

Czy warto robić audyt kampanii Google Ads? Jeżeli tak, to dlaczego? Co dzięki temu zyskamy? Na te i kilka innych pytań postaram się odpowiedzieć w tym artykule. Dlaczego w ogóle postanowiłem go napisać? Audyty kont Google Ads robię od ponad 2 lat. Miesięcznie audytuje od kilku do kilkunastu kampanii i bardzo często zauważam powtarzające się […]

Czy warto robić audyt kampanii Google Ads? Jeżeli tak, to dlaczego? Co dzięki temu zyskamy? Na te i kilka innych pytań postaram się odpowiedzieć w tym artykule. Dlaczego w ogóle postanowiłem go napisać? Audyty kont Google Ads robię od ponad 2 lat. Miesięcznie audytuje od kilku do kilkunastu kampanii i bardzo często zauważam powtarzające się błędy, które bardzo szybko można naprawić.

Czym jest i jak wygląda audyt kampanii Google Ads?

Na początku warto powiedzieć sobie, czym w ogóle jest audyt kampanii Google Ads i jak powinien on wyglądać. Nie będę pisał o tym jak ma wyglądać graficznie, bo ilu specjalistów, tyle różnych audytów. Od kolorowych wykresów i pięknie ubranych w grafikę danych, do wypisanych w mailu podpunktach błędów i informacji jak je poprawić. Ja jestem zdecydowanie fanem tej drugiej opcji i wielu moich klientów też woli proste podpunkty, w których od razu widać co jest do poprawy. Audyt kampanii Google Ads to nic innego jak sprawdzenie przez specjalistę funkcjonowania i możliwości rozwoju kampanii, a następnie wypisanie wszystkich błędów i możliwości ich rozwiązania.

Co jest potrzebne do audytu kampanii Google Ads?

Żeby specjalista w ogóle mógł przeprowadzić audyt kampanii Google Ads, musi mieć dostęp do konta Google Ads, Google Analytics oraz (jeżeli jest używane) konta Google Tag Manager. Dzięki temu możemy sprawdzić połączenia, cele i wiele innych dodatkowych rzeczy.

Do audytu będzie również potrzebne kilka informacji o kampanii i jej założeniach np. budżet, lokalizacja, produkty na których warto się skupić itp.

Po audycie powinniście dostać wykaz błędów, które zawiera kampania Google Ads i informacje dlaczego specjalista uważa, że jest to błędna konfiguracja. Ja dodatkowo dołączam do audytu możliwości rozwoju kampanii i dodatkowe poprawki, które warto dodać do kampanii. Jeżeli podczas audytu wykryte zostały jakieś błędy w konfiguracji konta Google Analytics lub Google Tag Manager, to również powinniście dostać takie informacje.

Czy warto robić audyt kampanii Google Ads?

To pytanie raczej retoryczne. Wszystkie nasze działania powinniśmy sprawdzać. Nie ważne czy prowadzimy kampanię samemu, czy robi to dla nas agencja. Jeżeli nie znamy się na prowadzeniu kampanii i nie jesteśmy na bieżąco z nowościami od Google, to warto raz na jakiś czas zlecić audyt.

Dlaczego warto robić audyt kampanii Google Ads?

To proste! Żeby nie tracić pieniędzy i móc zarabiać więcej. Wiele razy dostawałem do audytu konta, które przez dużą ilość błędów i błędne prowadzenie kampanii nie wykorzystywały swoich potencjałów. Po zmianach wprowadzonych po audycie nagle okazywało się, że mogą sprzedawać dużo więcej.

Niestety bardzo często trafiam na kampanie, które po stworzeniu nie są optymalizowane i tak naprawdę nikt na nich nic nie robi. Audyt kampanii Google Ads, to najprostszy sposób, aby sprawdzić, czy konto jest poprawnie prowadzone i czy ktoś w ogóle tam zagląda. Specjalista, który prowadzi waszą kampanię nie powinien mieć żadnego problemu z tym, że zlecicie audyt innej osobie. Jeśli kampania jest prowadzona przyzwoicie, to audyt tylko pomoże i nie musi oznaczać od razu, że zmienicie osobę do prowadzenia konta. Musisz sobie zdać sprawę z tego, że w 99,99% przypadków w audycie znajdą się jakieś błędy do poprawy. Wynika to z różnych podejść do prowadzenia kampanii, przyzwyczajeń i doświadczenia. Dobry audyt powinien pomóc specjaliście, a nie go denerwować. Dzięki temu osoba prowadząca kampanie będzie miała do porównanie inne podejście i może przetestować inne ciekawe rozwiązania. Może też skomentować audyt, lub umówić się na krótką rozmowę z osobą przeprowadzającą audyt. U mnie zawsze się to sprawdza.

Kolejnym ważnym elementem są nowości. Tutaj najczęściej osoby, które prowadzą swoje własne kampanie narażone są na błędy. Doskonale rozumiem, że prowadząc firmę, jej social media, kampanie Google Ads i kilka innych rzeczy nie macie czasu na bycie na bieżąco z nowinkami ze wszystkich dziedzin. Audyt pokaże wam co i jak warto wprowadzić do waszej kampanii, aby działała lepiej i wykorzystywała wszystkie dostępne funkcjonalności.

Audytowałem już wiele kont w Polsce i za granicą, jednak błędy bardzo często powtarzają się te same. Jednym z najczęstszych błędów w kampaniach produktowych jest np. bardzo słaby podział kampanii produktowej. Jeden z przykładów jak po audycie poprawiła się sprzedaż możecie zobaczyć w artykule o podziale kampanii produktowej. Była to naprawdę spora kampania, która przez źle prowadzoną kampanię straciła bardzo wiele potencjalnych klientów. Co prawda kampania zarabiała na siebie, ale wzrosty jakie uzyskała po wprowadzeniu zmian są niesamowite.

Cena oraz informacje potrzebne mi do audytu znajdziesz w zakładce Audyt kampanii Google Ads.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy