Jak wykorzystać Google Ads podczas współpracy z youtuberem?

Współpraca marek z youtuberami to już dzień powszedni. Marki docierają do nowych klientów dzięki zasięgom influencerów i zaufaniu, jakim darzą ich widzowie. Jestem pewien, że dla każdego produktu znajdzie się przynajmniej jeden kanał na YouTube, w którym znajdą się zainteresowane nim osoby. Zdecydowanie jednak nie warto kończyć akcji marketingowej tylko na samym filmiku. Grupę widzów […]

Współpraca marek z youtuberami to już dzień powszedni. Marki docierają do nowych klientów dzięki zasięgom influencerów i zaufaniu, jakim darzą ich widzowie. Jestem pewien, że dla każdego produktu znajdzie się przynajmniej jeden kanał na YouTube, w którym znajdą się zainteresowane nim osoby. Zdecydowanie jednak nie warto kończyć akcji marketingowej tylko na samym filmiku. Grupę widzów możemy wykorzystać w Google Ads i tym samym zwiększyć zwrot z inwestycji. 

Reklamy wideo na kanale YouTube

Pierwszą opcją, którą warto rozważyć jest reklama wideo, którą możemy kierować na cały kanał youtubera, z którym współpracujemy lub tylko na film, w którym znajdują się nasze produkty. Jest to najprostsze rozwiązanie. Jeżeli do reklamy wideo dodamy jeszcze reklamę produktową wyświetlaną przy takim filmiku, to użytkownicy mają produkt wystawiony jak na tacy. Wystarczy kliknąć i kupić to co poleca ich ulubiony youtuber.

Reklamy przed filmem, w przerywniku i produktowe w połączeniu z filmem, gdzie prezentowany jest nasz produkt to może być jednak zbyt wiele. Wszyscy wiedzą, że influencerzy zarabiają na lokowaniach produktów. Jeżeli jest to dobrze rozegrane, to może zainteresować widza i sprzedawać. Jednak jeżeli nasz produkt pojawi się zbyt często i widz zostanie zasypany nim z każdej strony, to prawdopodobnie efekt nie będzie zadowalający. Warto o tym pamiętać.

Listy remarketingowe na YouTube

Drugą opcją, którą możemy a moim zdaniem nawet musimy wykorzystać jest zbudowanie list remarketingowych w oparciu o kanał YouTube influencera, z którym współpracujemy. Do tego potrzebne będzie jednak połączenie kanału YouTube z naszym kontem Google Ads. Dobrze zadbać o taki podpunkt w umowie lub po prostu dogadać się z drugą stroną. 

Jak połączyć kanał YouTube z kontem Google Ads?

Połączenie kanały YouTube z Google Ads jest bardzo proste. Wystarczy zalogować się do panelu Google Ads. Następnie wejść do zakładki “Narzędzia i ustawienia” i w kolumnie “Konfiguracja” wybrać połączone konta:

Jak połączyć kanał youtube z kontem Google Ads

Z listy kont i programów z którymi możemy połączyć nasze konto Google Ads wybieramy YouTube, klikając w “Szczegóły”:

Lista dostępnych połączeń kont w Google Ads

Jeżeli do naszego konta Google Ads są już podłączone jakieś kanały YouTube, to w tej zakładce będziemy je widzieć. Nowe konto dodaje się wtedy klikając ikonkę niebieskiego kółka z plusem. Jeżeli nie ma połączonych kont, to klikamy “DODAJ KANAŁ”. Następnie wklejamy link lub wyszukujemy interesujący nas kanał po nazwie. Wybieramy właściciela kanału i wysyłamy prośbę o połączenie. Po akceptacji kanał będzie połączony z naszym kontem Google Ads.

Dodawanie kanału youtube do konta Google Ads

Jak stworzyć listy remarketingowe z YouTube

Gdy mamy już połączone konta, możemy przystąpić do tworzenia list remarketingowych, które wykorzystamy później w kampaniach. Listy tworzymy z poziomu konta Google Ads. 

Wchodzimy znowu w “Narzędzia i ustawienia” i w kolumnie “Zasoby wspólne” wybieramy “Zarządzanie odbiorcami” 

Tworzenie list remarketingowych youtube w Google Ads

Następnie klikamy w niebieskie kółko z plusem i wybieramy “+Użytkownicy YouTube”. Przechodzimy do panelu tworzenia list remarketingowych, gdzie mamy sporo opcji do wyboru. Nie mamy tu tylu opcji, co podczas tworzenia normalnych list remarketingowych z poziomu Google Analytics, jednak jak do tej pory mi wystarczały one w zupełności. Najdłuższa lista remarketignowa może mieć 540 dni. Musimy pamiętać, że również w tym przypadku musi mieć co najmniej 100 użytkowników, jeżeli chcemy ją wykorzystać w sieci reklamowej oraz 1000 użytkowników jeżeli chcemy jej użyć w sieci wyszukiwania.

Konfigurowanie list remarketingowych youtube w Google Ads

Warto pamiętać o dobrym nazywaniu list remarketingowych. Dzięki temu w przyszłości nie pogubimy się podczas używania list. Mój schemat nazw przy listach remarketingowych z YouTube to Nazwa Kanału – Warunek zapisania do listy – Okres członkostwa.

Jak wykorzystać listy remarketingowe z YouTube

Listy remarketingowe możemy używać na przeróżne sposoby. Ja polecam używać ich w sieci reklamowej najszybciej jak to możliwe po opublikowaniu filmiku z waszym produktem. Dzięki temu, oprócz YouTube’a mamy kolejny kanał docierający do użytkownika, który oglądał film i prawdopodobnie jest zainteresowany naszym produktem. Dla mnie jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż, wyświetlanie reklam w filmiku z produktem. Użytkownik nie czuje, że jest zasypywany reklamami w jednym momencie, a wyświetlanie reklamy w innych miejscach niż YouTube pozwala docierać do użytkownika w różnych momentach.

Jeżeli zdecydowaliśmy się na kod rabatowy, który widzowie youtubera mogą wykorzystać w naszym sklepie, to również warto o tym przypominać w reklamach, które będą skierowane do użytkowników, którzy obejrzeli dany film.

Możliwości wykorzystania list remarketingowych jest sporo i właściwie zależy to tylko od naszej wyobraźni i list, jakie sobie przygotujemy. Warto więc przemyśleć działania i stworzyć listy remarketingowe, które będą spełniały nasze wymagania. Pomoże to w lepszym dopasowaniu późniejszych kampanii oraz pozwoli maksymalnie wykorzystać współpracę, jaką nasza marka podejmuje z youtuberem. Łączenie kanałów dotarcia do klienta to moim zdaniem kolejny krok, który pozwoli nam zwiększać wzrost z inwestycji i wyciskać jeszcze więcej z działań marketingowych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy