,

Rozszerzenie graficzne reklam w Google Ads

Nie jest tajemnicą, że rozszerzenia reklam tekstowych w Google Ads podnoszą CTR i jakość reklam. W tym artykule przyjrzymy się rozszerzeniu graficznemu, które moim zdaniem będzie kolejnym „must have” w reklamach tekstowych zaraz po rozszerzeniu linków do podstron. Czym jest rozszerzenie graficzne reklam tekstowych? Rozszerzenie graficzne reklam tekstowych to nic innego jak kwadratowy lub prostokątny […]

Nie jest tajemnicą, że rozszerzenia reklam tekstowych w Google Ads podnoszą CTR i jakość reklam. W tym artykule przyjrzymy się rozszerzeniu graficznemu, które moim zdaniem będzie kolejnym „must have” w reklamach tekstowych zaraz po rozszerzeniu linków do podstron.

Czym jest rozszerzenie graficzne reklam tekstowych?

Rozszerzenie graficzne reklam tekstowych to nic innego jak kwadratowy lub prostokątny obrazek, który będzie się pojawiał obok naszych reklam w wyszukiwarce. Dzięki temu nasze reklamy będą bardziej widoczne i interesujące dla użytkownika. Dodatkowo, jak każde rozszerzenie reklam tekstowych, będzie wpływało na jakość naszych reklam oraz ich widoczność. Opłaty za kliknięcie są naliczane tak samo jak w przypadku np. rozszerzeń linków do podstron. Po kliknięciu w obrazek płacimy za kliknięcie, a użytkownik trafia na stronę, na którą kieruje reklama tekstowa.

Rozszerzenie graficzne reklam tekstowych

Dlaczego warto je stosować?

Roszerzenie graficzne to kolejne rozszerzenie reklam tekstowych, które będzie wpływało na pewno na CTRy (współczynnik kliknięć). Obraz przy reklamie tekstowej zdecydowanie będzie ją wyróżniał na tle konkurencji i przyciągał wzrok. Przynajmniej do momentu, gdy wszyscy nie zaczną go stosować. W wyszukiwarce Google wcześniej nie pojawiały się reklamy tekstowe z grafiką i dopóki użytkownicy się do tego nie przyzwyczają, to rozszerzenie będzie na pewno przykuwało uwagę do naszych reklam.

Dodatkowo będzie to kolejna możliwość pokazania, co konkretnie reklamujemy. Bardzo często zdarza się sytuacja, że w danej branży są produkty bardzo drogie i bardzo tanie pod tymi samymi słowami kluczowymi. Sprzedając te bardzo drogie musimy uważać na wyklikiwanie naszych reklam na osoby poszukujące tańszych rozwiązań. Myślę, że to rozszerzenie, jeżeli dobrze do tego podejdziemy, może pomóc nam z tym walczyć.

Warto jednak pamiętać o odpowiedniej strukturze kampanii Google Ads. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować obraz do danej reklamy.

Jednak nie będzie tak prosto, jak się wydaje, bo specyfikacje obrazów podawane przez Google są nieubłagane i wcale nie tak łatwo będzie stworzyć dobrą grafikę spełniającą wymagania.

Wymagania rozszerzenia graficznego w reklamach tekstowych

Zanim przejdziemy do wymiarów grafik i specyfikacji warto sobie powiedzieć o wymaganiach dotyczących samego konta Google Ads. Są trzy takie wymagania opisane w supporcie Google Ads plus jedno, które zauważyłem na kontach moich klientów.

  • brak przypadków łamania zasad
  • konto Google Ads z wybraną odpowiednią branżą lub podbranżą – w przypadku kontrowersyjnej branży lub podbranży (np. treści erotyczne, alkohol czy hazard) nie możesz wyświetlać rozszerzeń graficznych
  • konto Google Ads, które zostało utworzone przed ponad 90 dniami
  • W danej kampanii do której chcemy dodać rozszerzenie muszą być używane reklamy elastyczne. Bez tego nie będzie możliwości stworzenia tego rozszerzenia

Jeżeli spełniamy te wymagania, to możemy przejść do tworzenia rozszerzeń. Będziemy do tego potrzebowali dwóch rozmiarów grafik:

  • Kwadrat 1:1 o minimalnym rozmiarze 300 x 300 pikseli (zalecane 1200 x 1200 pikseli)
  • Prostokąt 1,92:1 o minimalnym rozmiarze 600 x 314 pikseli (zalecane 1200 x 628 pikseli)

Dodatkowo pliki nie mogą być większe niż 5120 KB oraz muszą być w rozszerzeniach PNG, JPG lub statyczny GIF. Jednak to jeszcze nie wszystko. Jest kilka zasad, których musimy się trzymać, tworząc naszą grafikę. Nasze grafiki zostaną odrzucone w przypadku:

  • Obrazy z nakładką tekstową lub graficzną z logo marki lub logo marki używane jako zasób graficzny
  • Obrazy o nadmiernej ilości pustego miejsca lub o takiej ostrości, że nie można rozpoznać oferowanych produktów lub usług
  • Obrazy utworzone techniką kolażu lub połączone ze sobą podczas późniejszej obróbki
  • Obrazy, które są rozmyte, niewyraźne lub nierozpoznawalne
  • Obrazy zniekształcone w sposób, który utrudnia zrozumienie, co jest na nich przedstawione
  • Obrazy, które są przycięte w sposób utrudniający określenie treści zasobu
  • Obrazy przedstawiające nagość, w tym w celach artystycznych oraz obrazy z podtekstem seksualnym

Jak widzicie jest tego trochę, jednak na pewno warto dostosować się do zasad i używać tego rozszerzenia.

Jak włączyć rozszerzenie graficzne reklam tekstowych

Jeżeli spełniliśmy wszystkie wymagania i mamy odpowiednie rozmiary grafik, to wystarczy już tylko stworzyć nasze rozszerzenie. W panelu Google Ads wchodzimy w reklamy i rozszerzenia, następnie rozszerzenia i niebieskim plusem dodajemy rozszerzenie graficzne.

Jak dodać rozszerzenie graficzne. w Google Ads

Moim zdaniem rozszerzenie graficzne reklam tekstowych będzie tak samo popularne jak rozszerzenie linków do podstron lub rozszerzenie informacji w witrynie. Każdy będzie musiał je stosować, jeżeli będzie chciał utrzymać jakość swoich reklam na wysokim poziomie. Im lepiej dopasujemy grafikę, tym bardziej reklama przykuje uwagę użytkownika, a na tym nam przecież zależy. Nie pozostaje nam nic innego jak testować różne rozwiązania graficzne i wybierać te, które zdecydowanie poprawiają nam CTRy.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy