,

Podział kampanii tekstowych w Google Ads

Struktura konta Google Ads, to element na który na szkoleniach zwracam największą uwagę. Audytując konta Google Ads widzę, że struktura kampanii bardzo często jest przyczyną słabo działających kampanii. Temat ten jest bardzo często pomijany, jednak moim zdaniem, to element bez którego kampania po prostu nie może działać poprawnie. W tym wpisie skupię się na podziale […]

Struktura konta Google Ads, to element na który na szkoleniach zwracam największą uwagę. Audytując konta Google Ads widzę, że struktura kampanii bardzo często jest przyczyną słabo działających kampanii. Temat ten jest bardzo często pomijany, jednak moim zdaniem, to element bez którego kampania po prostu nie może działać poprawnie. W tym wpisie skupię się na podziale kampanii tekstowych. O podziale kampanii produktowych powstał podobny wpis i jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to zachęcam do przeczytania. A teraz czas odpowiedzieć sobie na ważne pytanie.

Dlaczego podział kampanii tekstowych jest taki ważny?

Żeby zrozumieć jak podział kampanii tekstowych pomaga nam w osiąganiu lepszych wyników, warto wrócić do podstaw Google Ads i przyjrzeć się podstawowym ustawieniom. Dzięki dobrej strukturze możemy wykorzystać je jeszcze lepiej.

Budżet

Każda kampania na naszym koncie ma budżet dzienny. Budżet może być przypisany do jednej kampanii, lub kilku (budżety wspólne). Dzięki odpowiedniemu podziałowi kampanii możemy kontrolować budżety poszczególnych kampanii i bardzo szybko wprowadzać zmiany. Dodatkowo możemy rozdzielać budżet tak ,aby kampanie na których zależy nam bardziej miały większy budżet. Jeżeli na przykład tworzymy kampanię dla firmy sprzedającej bramy garażowe i oferującej serwis tych bram. Sprzedaż bramy będzie na pewno bardziej opłacalne niż usługa serwisu. Poza tym oddzielimy od siebie te dwie usługi.

Podział kampanii tekstowej ze względu na budżet

Lokalizacja

Lokalizacja jest kolejnym ustawieniem, które możemy dodać na poziomie kampanii. Podział kampanii pomaga nam np. wydzielić poszczególne miasta do osobnych kampanii lub oddzielić słowa kluczowe zawierające lokalizację. Dlaczego warto to robić? Najłatwiej będzie pokazać to na przykładzie. Przyjmijmy, że mamy salę szkoleniową w Krakowie, którą chcemy wynajmować. Klienci z Krakowa, są dla nas najlepsi i konwertują dużo częściej niż z innych miast. Nie chcemy jednak rezygnować z klientów z całej polski szukających sali szkoleniowej w Krakowie. Tworzymy dwie kampanie. Pierwsza zawiera grupy reklam i słowa kluczowe z lokalizacją np. sala szkoleniowa Kraków, wynajem sali szkoleniowej Kraków itp.Ta kampania może być kierowana na całą Polskę. Dzięki temu użytkownicy w Warszawie szukający sali szkoleniowej w Krakowie zobaczą naszą reklamę. Druga kampania zawiera słowa kluczowe i grupy reklam bez lokalizacji np. sala szkoleniowa, wynajem sali szkoleniowej itp. Ta kampania będzie kierowana tylko na Kraków, bo to właśnie tutaj znajduje się nasza sala.

Podział kampanii tekstowej ze względu na lokalizacje

Remarketing

List remarketingowych w sieci wyszukiwania można używać tak samo jak w sieci reklamowej. Trzeba pamiętać tylko, że aby lista remarketingowa zadziałała w sieci wyszukiwania musi mieć co najmniej 1000 użytkowników. Pierwszą opcją jest dodanie listy remarketingowej do kampanii i podniesienie CPC użytkownikom z listy, tak aby reklamy wyświetlały się im wyżej. Druga metoda to stworzenie osobnej kampanii tylko na użytkowników z listy remarketingowej. Robi się tak najczęściej w przypadku bardzo ograniczonego budżetu kampanii. Osoby, które były już na naszej stronie są przeważnie bardziej zainteresowane zakupem, dlatego chcemy im częściej pokazywać reklamę. Dzięki osobnej kampanii remarketingowej, osobny budżet dla osób z listy remarketingowej pozwala częściej wyświetlać im p reklamę.

Dopasowane reklamy

Każda grupa reklam ma swoje reklamy. Podział słów kluczowych na grupy reklam jest o tyle ważny, że dobre dopasowanie reklamy do słów znajdujących się w grupie reklam jest istotnym czynnikiem wpływającym na jakość reklamy. Słowa kluczowe grupach reklam powinny być podobne i odpowiadać jednemu produktowi, tak jak jest to przedstawione na grafikach powyżej. Dzięki temu, w tekście reklamy będziemy mogli użyć słowa kluczowego znajdującego się w grupie reklam. Google zaleca stosowanie do każdej grupy reklam dwóch rozszerzonych reklam tekstowych oraz jednej elastycznej reklamy tekstowej.

Podział kampanii produktowej ze względu na reklamy

Demografia

Jeżeli jesteśmy już przy reklamach, to czasem warto stworzyć osobną kampanię dla kobiet i mężczyzn. Jedna kampania może być kopią drugiej, mieć te same grupy reklam i słowa kluczowe, jednak teksty reklam będą się różniły w zależności od płci.

Od czego zależy podział kampanii tekstowej  Google Ads?

Najważniejszym czynnikiem podziału kampanii tekstowej jest jej budżet. Trzeba pamiętać, że każda kampania ma swój dzienny budżet. Nie ma sensu tworzyć wielu kampanii, jeżeli nasz budżet dzienny dla całego konta jest niski. Co to znaczy niski? Załóżmy, że nasz miesięczny budżet reklamowy wynosi około 1000 zł, co daje dzienny budżet na poziomie 33 zł. Jeżeli stworzymy 10 kampanii tekstowych to rozkładając budżet po równo dla każdej będziemy mieli 3,30 zł dziennie na kampanię. Przy koszcie kliknięcia w granicach 1 zł uzyskamy około 3 kliknięcia w reklamy z tej kampanii. To zdecydowanie za mało. Przy niskim budżecie trzeba dobrze przemyśleć strukturę naszych kampanii tekstowych.

Podział kampanii tekstowej zależy również od produktów jakie reklamujemy i ich ilości. Tutaj jednak też podział zależy od budżetu. Może się okazać, że w zakładanym budżecie nie warto czegoś promować, lub jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie budżetu.

Gdy planujemy kampanie bardzo przydatna może okazać się nasza strona www. Menu, drzewo kategorii produktów i podział na produkty może okazać się bardzo pomocny i pokaże nam, jak mniej więcej powinna wyglądać struktura kampanii tekstowych.

Przykłady błędnych podziałów kampanii

Dwa przykłady błędnych podziałów kampanii tekstowych, z którymi spotykam się najczęściej podczas audytów kont Google Ads. Jeżeli któryś z przykładów pasuje do twojego konta, to jak najszybciej należy to zmienić.

Jedna kampania z wieloma grupami reklam:

Błędny podział kampanii tekstowej

Jedna kampania z jedną grupą reklam i słowami kluczowymi, które do siebie nie pasują:

Błędny podział kampanii tekstowej 2

Struktura konta i dobry podział kampanii wpływa znacząco na wyniki naszej kampanii. Dobry podział to na pewno dość pracochłonny proces, jednak jeżeli zrobimy go dobrze, to zaprocentuje na pewno w przyszłości.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

1 komentarz

  • Ewa

    29 sierpnia 2020, 16:16

    Cześć!
    Popraw błąd ortograficzny w zdaniu „Nie chcemy jednak rezygnować z klientów z całej polski szukających sali szkoleniowej w Krakowie. ” powinno być „…z całej Polski …”
    Pozdrawiam