,

Lokalne reklamy w Mapach Google

Google coraz bardziej rozszerza działanie reklam. Mamy nowe możliwości reklamowania się na YouTube, nowe formaty reklamowe w wyszukiwarce, a teraz Google wprowadza możliwość reklamowania się w Mapach Google. To była tylko kwestia czasu, kiedy Google pójdzie w stronę reklam na mapach. Korzysta z nich ogromna ilość użytkowników i warto byłoby to monetyzować. Pierwszym krokiem było […]

Google coraz bardziej rozszerza działanie reklam. Mamy nowe możliwości reklamowania się na YouTube, nowe formaty reklamowe w wyszukiwarce, a teraz Google wprowadza możliwość reklamowania się w Mapach Google. To była tylko kwestia czasu, kiedy Google pójdzie w stronę reklam na mapach. Korzysta z nich ogromna ilość użytkowników i warto byłoby to monetyzować. Pierwszym krokiem było wprowadzenie opłaty za używanie map Google w swojej aplikacji lub na stronie. Kolejnym są lokalne reklamy w wyszukiwarce i jest to idealne rozwiązanie dla mniejszych lokalnych biznesów.

Czym są lokalne reklamy w Mapach Google?

Są to zwykłe reklamy tekstowe w Google Ads, które pobierają informacje z rozszerzenia lokalizacji. Czyli tak naprawdę promujemy naszą wizytówkę stworzoną w Google Moja Firma. W czasie gdy pisałem ten artykuł nie spotkałem się z większą ilością reklam niż dwie, znajdującymi się powyżej zwykłych wyników wyszukiwania na mapach Google. Zawierają nazwę, opinie, adres oraz informację do której otwarta jest dana firma/obiekt. Reklamy pojawiają się na komputerach stacjonarnych oraz smartfonach.

Lokalne reklamy w Mapach Google

 

Jak stworzyć lokalne reklamy w Mapach Google?

Reklamy w mapach to tak naprawdę reklamy tekstowe. Jednak muszą spełniać konkretne wymagania. Aby nasza reklama pojawiała się na Mapach Google najpierw musimy  stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/). Ważne, żeby wizytówka była zaktualizowana i zostały w niej umieszczone wszystkie informacje ( i najlepiej jak najwięcej opinii). Kolejnym krokiem jest włączenie rozszerzeń lokalizacji na swoim koncie Google Ads. Kampania musi mieć ustawienie kierowania na daną lokalizację (dzielnica lub miasto) lub włączone dostosowanie stawek dla danej lokalizacji. Google również informuje, że należy zadbać o optymalizację słów kluczowych i używać słów z lokalizacją np. „Dentysta Bronowice”.

Za co płacimy w lokalnych reklamach w wyszukiwarce?

Tutaj tak jak w przypadku reklamy tekstowej płacimy również za kliknięcia (CPC). Jednak kliknięcia nie koniecznie muszą przekierować użytkowników na stronę www. Przy lokalnych reklamach w Mapach Google płacimy za kliknięcie w „pobierz informacje o lokalizacji”, pokazanie trasy dojazdu, kliknięcia w witrynę oraz w kliknięcie w numer telefonu na smartfonach.

Dla kogo?

Lokalne reklamy w Mapach Google z założenia są dla mniejszych lokalnych biznesów. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie dla restauracji, kawiarni czy punktów usługowych takich jak wymiana opon, naprawa zegarków, fryzjer itp. Przy takich usługach ludzie najczęściej wpisują słowa kluczowe z lokalizacją. Chcą znaleźć miejsce blisko swojej lokalizacji. W przypadku sklepów stacjonarnych też może mieć to ciekawe zastosowanie. Co prawda użytkownicy już bardzo chętnie kupują przez internet, jednak jak będą mieli możliwość podejść/podjechać kawałek od swojej lokalizacji, to prawdopodobnie to zrobią. W końcu wszyscy lubimy mieć wszystko na już.

Jeżeli prowadzisz mały lokalny biznes, to warto zainteresować się tym typem reklamy. Dzięki lokalnym reklamom w Mapach Google twój biznes stanie się bardziej widoczny dla użytkowników online. Dodatkowo jest to szansa dla małych biznesów z niewielkimi budżetami reklamowymi na konkurowanie z dużymi firmami w reklamach Google. Ci najwięksi niezbyt często używają słów kluczowych z lokalizacją na konkretne dzielnice czy ulice.

 

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy