,

Kierowanie reklam graficznych na osoby wyszukujące konkretnych haseł w wyszukiwarce

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google możemy targetować na wiele sposobów. Jednym z nich są niestandardowe grupy odbiorców. Moim zdaniem to jeden z lepszych wyborów, jeżeli chcemy dotrzeć reklamą graficzną do użytkowników zainteresowanych konkretnym tematem w odpowiednim czasie. Dlaczego tak uważam? Jak to zrobić? O tym poniżej. Dlaczego warto kierować reklamy graficzne na osoby wyszukujące […]

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google możemy targetować na wiele sposobów. Jednym z nich są niestandardowe grupy odbiorców. Moim zdaniem to jeden z lepszych wyborów, jeżeli chcemy dotrzeć reklamą graficzną do użytkowników zainteresowanych konkretnym tematem w odpowiednim czasie. Dlaczego tak uważam? Jak to zrobić? O tym poniżej.

Dlaczego warto kierować reklamy graficzne na osoby wyszukujące konkretnych haseł w wyszukiwarce?

Niepodważalną zaletą reklamy tekstowej w Google Ads jest to, że pojawia się w idealnym czasie. Czyli w momencie, kiedy użytkownik wyszukuje konkretnego hasła w wyszukiwarce Google. Wyszukuje i sprawdza, czyli prawdopodobnie potrzebuje Twojej usługi lub produktu. Przed powstaniem niestandardowych list odbiorców reklamy graficzne nie miały takiej możliwości. Mimo tego, że Google świetnie profiluje swoich użytkowników, to nie byliśmy do końca pewni, że właśnie w tym momencie są oni zainteresowani konkretnym tematem. Lubie tłumaczyć na przykładach, więc:

Użytkownik przegląda strony związane z futbolem amerykańskim. Sprawdza wyniki, czyta o transferach zawodników i sprawdza co dzieje się w jego ulubionej drużynie. W takim wypadku Google zakwalifikuje go do grupy osób, które są zainteresowane futbolem amerykańskim. Jednak czy to znaczy, że dana osoba chce kupić strój i ochraniacze do uprawiania tego sportu? No już niekonieczne. Na pewno lepiej skierujemy nasze reklamy, gdy stworzymy niestandardową grupę odbiorców, którzy w ostatnim czasie wyszukiwali takich haseł jak: ochraniacze do futbolu amerykańskiego, kask do futbolu amerykańskiego czy treningi futbolu amerykańskiego

Mam nadzieję, że już łapiesz różnicę. Moim zdaniem kierowanie reklam graficznych na użytkowników wyszukujących konkretne hasła w wyszukiwarce Google powinno być jedną z podstawowych opcji kierowania reklam graficznych, jeżeli są one używane w kampanii Google Ads. Niestandardowych grup odbiorców możesz stworzyć tyle, ile chcesz, więc warto zastanowić się, czego szukają użytkownicy potrzebujący Twoich produktów i stworzyć sobie kilka niestandardowych grup, które będziesz mógł testować.

Pamiętaj, że niestandardowe grupy odbiorców możesz również zawęzić o dane demograficzne, jeżeli uznasz, że jest taka potrzeba.

Jak stworzyć niestandardową grupę odbiorców?

Niestandardowe grupy odbiorców możesz stworzyć na wiele różnych sposobów. My zajmiemy się jednak opcją, pozwalającą kierować reklamy na użytkowników, którzy wyszukiwali konkretnych haseł w wyszukiwarce.

Pierwszym sposobem jest stworzenie grupy niestandardowych odbiorców bezpośrednio na koncie. Żeby to zrobić wchodzimy w “Narzędzia i Ustawienia”, a następnie w zarządzanie odbiorcami. Przełączamy zakładkę z “Remarketing” na “Niestandardowych odbiorców” i klikamy w duży niebieski plus.

Tworzenie niestandardowej grupy odbiorców 1

Niestandardową grupę odbiorców możesz stworzyć również podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google. Wystarczy podczas wybierania kierowania w miejscu “Odbiorcy” wybrać zakładkę “Przeglądaj”, a następnie “Twoje grupy niestandardowych odbiorców”. Po wejściu w tą opcję, będziemy mogli stworzyć nową grupę, lub wybrać jedną z tych, które stworzyłeś już wcześniej.

Tworzenie niestandardowej grupy odbiorców 2

Kolejny krok jest identyczny, niezależnie jak tworzysz swoją niestandardową grupę odbiorców.

W pierwszej kolejności pamiętaj o nazwaniu grupy. Pozwoli ci to utrzymać porządek i szybko zorientować się, która grupa dotyczy którego tematu. To ważny element w momencie, gdy masz sporo niestandardowych grup odbiorców. Kolejnym krokiem jest zaznaczenie opcji “Użytkownicy, którzy szukali dowolnego z tych haseł w Google”. Następnie czas wpisać słowa kluczowe, które twoi użytkownicy wpisywali w wyszukiwarkę. Po każdym słowie naciskamy enter i dodaje się ono do grupy. Teraz wystarczy już tylko zapisać grupę odbiorców.

Tworzenie niestandardowej grupy odbiorców 3

Zauważ, że po prawej stronie wyświetlały ci się dane dotyczące użytkowników, którzy wpisywali podane przez ciebie hasła. Warto na to spojrzeć i sprawdzić, czy rzeczywiście spełniają nasze oczekiwania. Jeżeli nie, to pamiętaj, że zawsze możesz zawęzić grupę o dodatkowe kierowanie demograficzne.

Jak widzisz tworzenie niestandardowych grup odbiorców jest bardzo proste. Ważne jest, aby dobrze przemyśleć hasła, które tam dodajemy. Zrób kilka grup i testuj. W ten sposób najlepiej znaleźć grupę, która będzie przynosiła najlepsze efekty.

Jeżeli masz jakieś pytania lub chciałbyś rozpocząć współpracę przy kampaniach Google Ads skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy, który znajdziesz poniżej.

 

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy