,

Kampania dynamiczna w sieci wyszukiwania z niskim CPC

Dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania (DSA) ma tyle wrogów ile osób, które nie wyobrażają sobie kampanii Google Ads bez niej. Ja jestem oczywiście po tej drugie stronie, chociaż nie pcham tej kampanii na siłę. Bardzo często jednak używam jej do “łapania” bardzo tanich kliknięć i tym trickiem postanowiłem się dziś z wami podzielić. Stawki za […]

Dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania (DSA) ma tyle wrogów ile osób, które nie wyobrażają sobie kampanii Google Ads bez niej. Ja jestem oczywiście po tej drugie stronie, chociaż nie pcham tej kampanii na siłę. Bardzo często jednak używam jej do “łapania” bardzo tanich kliknięć i tym trickiem postanowiłem się dziś z wami podzielić. Stawki za kliknięcie są coraz wyższe, więc tym bardziej warto zainteresować się możliwością pozyskania użytkowników za niższą cenę.

Co nam da kampania DSA z niskim CPC?

Na początku warto zaznaczyć, że jest to kampania dodatkowa i raczej nie będzie generowała dużego ruchu. Potraktujcie ją raczej jako dodatek do całej kampanii i “łatka”, która będzie działała gdy budżet innych kampanii się wyczerpie. 

Dzięki kampanii DSA na niskich stawkach będziemy docierali do bardzo małej ilości użytkowników, jednak koszty kliknięcia będą bardzo niskie (kilka/kilkanaście groszy). Jeżeli ta kampania będzie przynosiła konwersje, to prawdopodobnie koszt pozyskania konwersji będzie niższy niż w pozostałych kampaniach.

Dodatkowo kampania pomoże nam wyłapać nowe (tańsze) słowa kluczowe z wyszukiwanych haseł. Dzięki temu będziemy mogli rozwijać naszą kampanię o nowe słowa, na które jest dużo mniejsza konkurencja.

Jak stworzyć kampanię DSA z niskim CPC?

Kampanię DSA tworzymy tak jak zwykłą kampanię w sieci wyszukiwania. Zaraz pod wyborem sieci (wybieramy tylko sieć wyszukiwania) rozwijamy dodatkowe ustawienia i następnie wybieramy “Ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce”, wpisujemy domenę, wybieramy język i przechodzimy do dalszych ustawień.

Tworzenie Kampanii dynamiczne w Google Ads

Następnie wybieramy kierowanie, język i wybieramy strategię określania stawek. Pamiętajmy aby wybrać “CPC określanie samodzielnie”. Nie jest to rekomendowany wybór przez Google i nie ma go w proponowanych opcjach. Musimy kliknąć w “Bezpośrednio wybierz strategię ustalania stawek (niezalecane)”. Następnie wybieramy naszą strategie i przechodzimy dalej.

Kampania dynamiczna w Google Ads

Następnie dodajemy rozszerzenia i tworzymy reklamy. Pamiętajcie o ustawieniu odpowiedniego CPC. Na początku kilka/kilkanaście groszy będzie wystarczające. Jeżeli kampania nie chciała by nam ruszyć, to należy zwiększyć delikatnie stawki i obserwować. 

O czym trzeba pamiętać?

Są trzy najważniejsze rzeczy, o których należy pamiętać tworząc i optymalizując kampanię DSA z niskim CPC. Pierwsza z nich to używanie tylko i wyłącznie strategii określania stawek “CPC ustawiane samodzielnie”. Bez ulepszonego CPC ani innych automatycznych ustawień. Jeżeli o tym zapomnimy, to stawki CPC poszybują w górę i nici z naszych tanich reklam.

Drugą ważną rzeczą o której musimy pamiętać, to wykluczenie stron docelowych, na które nie chcemy kierować naszych użytkowników z reklam np. regulamin, kontakt czy wpisy blogowe (chociaż to ostatnie może całkiem nieźle zadziałać).

Trzecią istotną rzeczą jest częste sprawdzanie wyszukiwanych haseł i wykluczanie tych, które nie są związane z naszą działalnością lub produktem.

Mam nadzieję, że dzięki temu małemu trickowi uda wam się pozyskać konwersje niskim kosztem oraz rozwijać waszą kampanię o nowe, może nie tak oczywiste słowa kluczowe.

 

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Nie ma żadnych komentarzy