,

Formaty grafik używane w Google Ads

Kampanie graficzne to uzupełnienie praktycznie każdej kampanii którą prowadzę dla moich klientów. Najczęściej używane są graficzne reklamy elastyczne, ale zdarza się, że klient chce stworzyć konkretne banery reklamowe i wtedy warto wiedzieć jakie formaty grafik można użyć w  reklamach Google Ads.  Formaty banerów do reklamy display Nie każdy chce tworzyć wszystkie możliwe formaty, więc podzieliłem […]

Kampanie graficzne to uzupełnienie praktycznie każdej kampanii którą prowadzę dla moich klientów. Najczęściej używane są graficzne reklamy elastyczne, ale zdarza się, że klient chce stworzyć konkretne banery reklamowe i wtedy warto wiedzieć jakie formaty grafik można użyć w  reklamach Google Ads.

 Formaty banerów do reklamy display

Nie każdy chce tworzyć wszystkie możliwe formaty, więc podzieliłem całą listę na najczęściej używane formaty i całą resztę. Ma nadzieję, że ułatwi Wam to trochę pracę. Jedno o czym na pewno musicie pamiętać to rozmiar grafiki. Baner reklamowy nie może mieć więcej niż 150 kb. To dość istotna informacja. Jeżeli rozmiar będzie chociaż o 1 kb większy, to system nie przepuści Wam grafiki, którą chcecie użyć.

Najpopularniejsze formaty grafik używane w Google Ads:

  • 300×250
  • 728×90
  • 320×100
  • 300×600
  • 336×280

Pozostałe formaty grafik używane w Google Ads:

  • 320×50
  • 468×80
  • 234×60
  • 300×1050
  • 970×90
  • 970×250
  • 120×600
  • 120×240
  • 160×600
  • 180×150
  • 125×125
  • 250×250
  • 200×200

 Formaty grafik do elastycznych reklam graficznych

Jednak najcześciej wybieranymi reklam graficznych są zdecydowanie elastyczne reklamy graficzne. Wszystko przez łatwość i czas potrzebny na ich stworzenie. Elastyczne reklamy graficzne możemy stworzyć w panelu Google Ads i wystarcza do tego tak naprawdę tylko dwie grafiki i logo. Ja jednak polecam stworzyć więcej opcji w tych samych rozmiarach, żeby potestować, które grafiki działają nam najlepiej.

Grafiki potrzebne do elastycznej reklamy displayowej

  • Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalny: 600 × 314)
  • Kwadrat (1:1) 1200 × 1200 (Rozmiar minimalny: 300 × 300)

Wymiary Logo do elastycznej reklamy displayowej

  • Format poziomy (4:1) 1200 × 300 (Rozmiar minimalny: 512 × 128)
  • Kwadrat (1:1) 1200 × 1200 (Rozmiar minimalny: 128 × 128)

Polecam zawsze stworzyć kilka pakietów grafik do reklamy graficznej żeby móc testować, który z nich przypadł do gustu naszym klientom. Na tej podstawie później możemy tworzyć grafiki, które od samego początku będą działały lepiej w naszych reklamach. Warto pamiętać też, aby co jakiś czas zmieniać grafiki w kampaniach reklamowych. Wszystko po to, żeby nasze grafiki nie „opatrzyły” się użytkownikom i zawsze były dla nich interesujące.

 

 

 

 

 

Te artykuły mogą Cię zainteresować

2 komentarze

  • Rafał

    19 września 2021, 19:52

    Czy ta tekstowa reklama, którą widać na zrzucie (nakładka na film w youtube) i ta pod filmem z tytułem „nowoczesny elektryczny piec” to są elastyczne reklamy displayowe utworzone w kampanii w sieci reklamowej, która w miejscu docelowym ma youtube.com?
    zrzut ekranu filmu na yt: https://ibb.co/VL4L2Gn

  • Michał Michalik

    21 września 2021, 7:57

    Tak dokładnie. Są to elastyczne reklamy displayowe z rozszerzeniem na YouTube.