Formaty grafik używane w Google Ads
13 kwietnia 2021
Kampanie graficzne to uzupełnienie praktycznie każdej kampanii którą prowadzę dla moich klientów. Najczęściej używane są graficzne reklamy elastyczne, ale zdarza się, że klient chce stworzyć konkretne banery reklamowe i wtedy warto wiedzieć jakie formaty grafik można użyć w reklamach Google Ads.
Formaty banerów do reklamy display
Nie każdy chce tworzyć wszystkie możliwe formaty, więc podzieliłem całą listę na najczęściej używane formaty i całą resztę. Ma nadzieję, że ułatwi Wam to trochę pracę. Jedno o czym na pewno musicie pamiętać to rozmiar grafiki. Baner reklamowy nie może mieć więcej niż 150 kb. To dość istotna informacja. Jeżeli rozmiar będzie chociaż o 1 kb większy, to system nie przepuści Wam grafiki, którą chcecie użyć.
Najpopularniejsze formaty grafik używane w Google Ads:
-
300×250
- 728×90
- 320×100
- 300×600
- 336×280
Pozostałe formaty grafik używane w Google Ads:
- 320×50
- 468×80
- 234×60
- 300×1050
- 970×90
- 970×250
- 120×600
- 120×240
- 160×600
- 180×150
- 125×125
- 250×250
- 200×200
Formaty grafik do elastycznych reklam graficznych
Jednak najcześciej wybieranymi reklam graficznych są zdecydowanie elastyczne reklamy graficzne. Wszystko przez łatwość i czas potrzebny na ich stworzenie. Elastyczne reklamy graficzne możemy stworzyć w panelu Google Ads i wystarcza do tego tak naprawdę tylko dwie grafiki i logo. Ja jednak polecam stworzyć więcej opcji w tych samych rozmiarach, żeby potestować, które grafiki działają nam najlepiej.
Grafiki potrzebne do elastycznej reklamy displayowej
- Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalny: 600 × 314)
- Kwadrat (1:1) 1200 × 1200 (Rozmiar minimalny: 300 × 300)
Wymiary Logo do elastycznej reklamy displayowej
- Format poziomy (4:1) 1200 × 300 (Rozmiar minimalny: 512 × 128)
- Kwadrat (1:1) 1200 × 1200 (Rozmiar minimalny: 128 × 128)
Polecam zawsze stworzyć kilka pakietów grafik do reklamy graficznej żeby móc testować, który z nich przypadł do gustu naszym klientom. Na tej podstawie później możemy tworzyć grafiki, które od samego początku będą działały lepiej w naszych reklamach. Warto pamiętać też, aby co jakiś czas zmieniać grafiki w kampaniach reklamowych. Wszystko po to, żeby nasze grafiki nie „opatrzyły” się użytkownikom i zawsze były dla nich interesujące.